Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Jumaat, 27 Jun 2014

Zakat Kehidupan

Alkisah teringat seorang rakan yang dah pun bertukar ke sekolah lain. Bila ada kecurian atau kehilangan apa2, nasihat dia pada kawan yang ter'kena' itu, inlah ZAKAT KEHIDUPAN.

Ya. Masih terkenang2 lagi kata2nya. Masuk juga la kat benak fikiranku ini.

Kadang2 bentuk zakat tu bila kita sakit. Dan macam2 lagi. Hihi.

Yang aku bebel2 ni sebab pagi tadi tayar keretaku pancit. Terkena paku.

Syukur alhamdulillah. Tidak terjadi pancit sepanjang aku dok bawa kereta ke hulu kehilir ke Cheras ke Klang untuk ziarah kekanda berdua yg tidak sihat tu.

Syukur pagi ini baru pancitnya dan dengan tenang aku memandu perlahan2 ke kedai kereta dan dengan penuh sabarnya menunggu kedai buka.

Sabarlah sangat. Tengok muka bosan sampai amik gambar gaya pelik2. Hihi. :-P

1 ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails