Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Sabtu, 19 Oktober 2013

Firuz Intan Payung

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Masih bernafas dan diberi peluang untuk menambah amalan.

Rasa nak ceritakan pasal Firuz. Anak yang baik. Baik kini dan insyaAllah baik pada masa akan datang.

Senang sangat menjaganya. Bangun setiap hari bila dah hampir tengahari atau tengahari. Sebelum nak mandikan susukan sekejap. Masa mandi pun senyum je. Lepas mandi siap pakai baju, susukan. Lepas tu dia tidur semula.

Nak dia tidur lama, kenalah aku tidur sama2. Lagi laama dia tidur. Larat ke aku nak tidur lama2. Lapar la kena bangun masak dan makan. Hihi. Dia takpe la makanan dia on the go. Nak je ada.

Pastu kalau dia jaga. Kita ada sebelah dia, takpelah. Tak perlu didukung pun. Pandanglah muka dia lepas tu sembang2.  Senyum2. Kalau kita ketawa dia pun ikut ketawa. Geram betul. Rasa nak lempanggggg je.

Aku memang tak ajar dukung. Tapi ada masa kena angkat jugalah. Kesian. Panas belakang. Berpeluh2.

Ya satu lagi yang ada pada Firuz adalah kuat berpeluh. Kena selalu letak bedak.

Dua hari sekali kena syampu kepala. Busuk masyam. Hihi. Tapi aku suka je bau. Masam baby sama Fatin Rafiq sangat jauh beza.

Erm. Kalau Fatin baca entri ni sure dia kata ummi asyik sayang Firuz je. Tak sayang Fatin Rafiq. Hihi. Jeles la tu.

Selalu juga aku jawab. Baby very good. Tak punggah mainan. Disambut dengan cebek dan muncung la jawabnya.

Ya udah. Firuz udah bangun minta susu. Sempat la aku sarapan. Now aku kasi dia pula sarapan. Pastu dia akan lena sampai tengahari.

Sampai jumpa lagi ya.

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails