Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Sabtu, 29 September 2012

Homestay @ Roomstay????

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh....

Hai, lama rasa takde cerita merepek kat sini. Hihi. Apa khabar semua? Harap sihat2 selalulah yer. Aku dan anak2 Alhamdulillah sihat setakat hari ni lah.


So aku nak ceritalah sikit pengalaman mengikut mengikut KRZ g bertugas di Homestay Sungai Sireh, Tanjung Karang minggu lepas. Atau lebih tepat 21, 22 dan 23 September 2012.

So, sekolah dia ada PUB. Dan aku kononnya nak ikutlah sama. Sebab tak berapa nak sihat waktu ni. Ku fikirkan kalau ikut dan dapat homestay, sangat lega la... Boleh lepak2 dan rileks dengan anak2 tanpa gangguan....


So tempatnya sangat2 cantik. Saujana mata memandang, tetiba rasa boleh melihat dengan jelas tanpa kaca mata kesayangann... hihi...

But as soon as I reached the homestay, saya sangat kecewa. Rupanya homestay kat sini stail keluarga angkat. So kira kami macam sewa bilik la. Sangat tidak selesa.

Tambah keadaan aku waktu tu macam2 nak kena jaga. Hati aku sangat sedih dan haihhh. Tak tau nak cakaplah.

Keluarga angkat kami tu memanlah baik, sangat mesra dan rajin layan anak2. Tapi aku sangat tidak selesa. Dan lebih menyakitkan hati tengok org tu macam buat2 tak faham je perasaan aku ni. Aku sabar lagi. Setakat mana yang boleh.

Terbayang2 angan2 aku nak bergolek2 depan tv. Pastuh nak bangun lambat. Nak main2 dengan anak berkejaran. Melayang terbang semua angananku itu. Huhu. Sedihkan? Kan? Kan?

Masuk je bilik kami, apa lagi, peluru berpandu pun kulancarkanlah. Bertubi2. Udah jawapannya dia pun tak tahu la namanya homestay maksudnya roomstay. 

Pada sesetengah masa pada waktu itu, aku macam boleh terima keadaan tu. Pada banyak masa yang lain, aku lebih terarah nak cari hotel, atau nak terus balik aje.

Terkenang2 katil nan selesa di rumah. Hihi. Sungguh ngades kan?

Alkisah kami belum makan lagi sebelum gerak ke Tanjung Karang, dan selepas sampai nak menunggu ROOMSTAY nye amik masa dekat dua jam juga. Kami lapaq tak terkata. Dengan anak2  ngantuk serta mengamuk sebab tak lena lagi sejak dari balik sekolah. Depa tak p taska hari tu sebab nak gerak lepas sembahyang Jumaat. 

Dan selepas menyelesakan diri meletakkan barang di roomstay tu, lantas KRZ bawak kami makan.


Alhamdulillah, sedap sangat dapat makan tumis belut. Superb. KRZ oder belut goreng halia. Yang tumis tu aku punya. Sudahnya yang aku punya dia sebat. Sedap....

Hilanglah marah sekejap sebab dapat makan sedap kan. Siap tapau belut masak kicap takut aku atau anak2 lapaq tengah2 malam. Takkan nak menyelongkar dapur rumah orang kan? Hihi..

So balik dari makan je, tak sempat sampai roomstay anak2 dah pengsan. Fatin dengan Rafiq berangan nak p mandi swimming biru. Siaplah Fatin lena sambil pakai goggle tu. Hihi, kelakar.


Sebenarnya Rafiq pun sama, tapi dia terjaga dan ditanggalkan la. Alhamdulillah dia terjaga, sebab lepas tu KRZ kena g bertugas maka Rafiq yang teman aku sambil FB guna Android AP aku.


Sambil menanti malam tu, aku puas berfkir2 dan memutuskan akan balik keesokan paginya. Aku baru je melalui saat getir seminggu sebelum dan belum habis berubat. Dengan keadaan rumah orang dan FaRa yang asyik nak berkelahi, mau makin teruk sakit aku.

So bila sampai, aku terus pos anak ke rumah Kak Sal di Sungai Penchala, dan aku boleh balik rumah untuk mendapatkan sambungan cuti sakit serta berehat sepenuhnya.

Pagi Ahad, aku p jemput anak2 dan terus p jenguk mak di rumah kakak di Kampung Kuantan, Klang. Lepak2 sambil teman mak, sebab kakak bawa anak buah aku g gunting rambut. Dapatlah aku baring2 peluk2 mak sambil layan ketawa mak tengok cerita Masuk Angin Keluar Asap di TV3.

Pastu KRZ call gerak terus g jemput dia di sekolah. Itulah kisah aku dua minggu lepas. Hihi. 

Sampai jumpa lagi.

Wassalam.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails