Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Rabu, 26 September 2012

Ceritera Raya 2012

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.

Apa khabar semua? Harap semua sihat2 lah ye. Mana yang sakit, rajin2lah makan ubat. Banyakkan baca Al-Quran, insyaAllah akan cepat reda  kita tu.

Hmmm. Tak tau nak mula mana, kena kasi uplod satu dua gambar dulu barulah ok kot. Kotlah kan. Hihi. Merengg.

Ok dah. Tahun 2012 adalah giliran beraya di Selama, Perak. Tempat kelahiran Fatin & Rafiq. Yang eksaited beraya dah tentulah anak2 kan. Tambah2 kat Selama ni cucu Tok Siti tak ramai... Hihi...

So so, tema kami itam. Entah ngape begitu banyak kaler itam yang menjadi pilihan KRZ. Ikut je la. Ok jugak kan, nampak la aku sedikit putih. Bebel panjang plakkk. Jom tengok gambar.

*****
Raya Pertama

1.My only dotter for the time being, Fatin. Hihi, ayat nak tambah anak tu. Soon ya. Not too soon, tapi soon la jugak.

Fyi, baju2 itam yg kami pakai ni semua beli di Mydin. Tudung  dan songkok je beli kat KOMPLEKS PKNS SHAH ALAM.


2. My koboi, Rafiq. Hidung berdarah di pagi raya kesan kemalangan kecil dimana beliau tertomos dalam kereta ketika iparku menekan pedal brek. Shian Rafiqqqq...


3. FaRa. Masa ni lawan tap kasut raya. Almaklum kasut Fatin sgt glamer dan kasut Rafiq pula capat yang baru. Aku juga yg takde kasut raya... huhu..

Video tapping Hari Raya Shoes ni klik kat SINI.


4. Aku dan biras. Siti Zaharah Zakri. Kesayangan ni sebab sangat baik hati, rajin, pandai masak. So not like me, sangat pandai makan je. :-P


5. Next gambar yg tak sihat suasananya. Hmmm... aku awal lagi warning Rafiq, kalau Rafiq hisap rokok, tak boleh masuk rumah ummi ya....

This is really nothing sebenarnya, tapi Rafiq kan lelaki. Akan sampai masanya dia akan lalui juga semua benda ni. Aku tau tu.


6. Meet the latest cucu of  Tok Kochek's Clan. Hihi. Siapa Tok Kochek? Gambarnya nanti. Nama baby ni adalah Nur Zafeerah Fitriana. Er er.... betul ke Fitriana tu ek? Dah lupa la. Kalau salah harap maafi ya....


7. Gambar aku dan FaRa berlatarbelakangkan kereta iparku. Ni kat rumah Tok Kochek dah, nak beraya la ni.

Tapi FaRa dah start moody. Ngantuk dan panas. Biasaklah anak2 mana tahan panas. Rafiq langsung tak mesra kamera, so gambar family yg elok takde.


8. Next gambar aku, Mak Lang dan anak bongsunya serta cucu terbaru beliau juga. Wah meriahnya raya cucu cicit bertambahhhhhh.

Mak Lang orang Klang dan aku ada geng la kan. Hihi. Mak Lang pun sepoting ngan aku walau tak suka gambarnya dirakamkan.

Tak kira nak publish juga.

************

Raya Kedua.

Layan video dulu ya...

Tema adalah purple. Aku ngan KRZ recycle je bajunya. FaRa yang baju baru.


9. Rafiq masih tak mesra camera. Sementara Fatin perasan cantik masa ni. Almaklum Tok puji dia cantik. Hihi. ;-)


10. Fatin dengan Nur Zafeerah. Beliau sangat teringin nak pegang. Tapi baby tu tak sampai seminggu lagi usianya kakak ooi. Bawak bersabar sikit ye.


11. Beraya di rumah Mak Ngah.Tengok aku ngades. Suka je nempek kan? Hihi.. Lap u Mak Ngah.


12. Gambar cicit2 Tok Kocek. Antaranyalah ye. Ramai dah cicitnya. Paling tua dah masuk kolej pun.


13. Balik dari rumah Mak Ngah kami terus ke Pulau Pinang. Konon nak beraya tapi hampagas. Semua tak dapat dihubungi. So apa yang kami dapat???

Dapat pe....nat. :-P

*********

Raya ketiga.


14. Berjumpa dengan sahabat baik lama KRZ. Encik Razak dari Langkawi.

Tapi kami jumpa di Kulim sahaja. Kebetulan beliau melawat saudara yang sakit di Hospital Kulim. Sangat mesra pengguna keluarga depa ni tau.

Raya ketiga temanya hijo dan hari ni memang meletihkan. Sebab byk berkunjung ke merata tempat. Sudahnya yang available satu dua sahaja. Malas nak cakap banyak. Aku terangkan gambar je lah ye.


15. Di rumah Pak Teh dan kelihatan aku memeluk Mak Teh yang maintain slim. Bila da hang nak kurus????


16. Fatin lagi. Senyum simpul pulak.

Aku dah malas. Rajin nanti aku edit la balik. Sementara tu tgk je gambar.


17. Malam bbq rumah mentua ipar. Dap dap ada sate.


18. FaRa dengan geng. Ketidakpuasan hatiku berlaku malam ini dimana komunikasi tidak berkesan. Tapi sekadar malam itu jelah. Malas nak bsing2.

*****

Raya Keempat


19. Maksu sampai dari Sg. Buloh. Tengok baby baru dulu ye. Pastu kita g raya.


20. Taraaaaa. Inilah Tok Kochek. Tok KRZ. Nama sebenar HABSAH. Dok baru je sakit tak larat sangat nak jalan sebelum Ramadhan. Kalau tak sakit Tok ni rajin berziarah saudara dekat atau pun jauh.

Memang Tok suka jalan. Tapi sedih tgk tok tak larat. Ye lah, Tok kann sayang kat aku. Nada ferasan di situ. :-P


21. Rahimah & I. FaRa panggil maksu Imau. Sebenarnya Imah. Belasah je la FaRa ooi.


22. Last but not least. Gambar kami  beraya dengan Tok Peah pula. Tak ingat raya ke berapa. Ke 5 @ ke 6.

Apa pun pada yang membaca terima kasih sudi singgah dan tengok gambar, walau dah terlewat pada kesempatan ini aku nak memohon ampun dan maaf di atas segala2 kesalahan2 yang aku sengaja atau tak sengajakan terhadap semua.

Sampai jumpa lagi.

Salam sayang...

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails