Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Rabu, 13 November 2013

Tak baik tau!

Assalamualaikum.

Penat pening letih semalam tak pernah hilang. Tapi. Tak baik tau. Rugi je apa yg kita buat. Kalau kita sebut macam tu. Lainlah niat kita nak mengadu. Nak bermanja. Hihi.

Ini yang terjadi pada aku la. Selepas rehat dan cuti panjang. Bila kena g kerja, rasa macam tak larat sgt dah. Habis perkataan nak gambarkan letih tu. Letih tahap mega.

So hari kedua g kerja (tetap pergi juga sbb tak mahu kerja bertangguh), rezekiku sgt murah. Alhamdulillah. Dari pagi sampai tengahari, dapat makan macam2. Bihun goreng, nasi goreng, ciken cop, nasi lemak, nugget, kek, sate, pizza. Sendat betul perut. Hope tak gemuk la lepas ni. Hihi.

Menanti saat je nak g jemput tecik. Lepas jemput Firuz, sampai rumah je terus lupa janji2 yang dibuat sebelumnya. Nak siapkan kerja kat rumah la, apa la. Hihi. Sampai susu yg diperah pun lupa nak bekukan. Apa yang penting sgt tu sampai lupa segala?

Golek2 time. Sgt rindu time golek2 dgn baby. Hihi.

So beli makanan kat pasar malam. Apam balik dan sate. Tapi manalah cukup utk anak2 yang laparkan nasi. Jam 9 malam baru masak nasi dan lauk. Masa awal2 FaRa balik tu aku tanya depa jawab tak mau makan.

Akhirnya termasak la jua. Simple2. Masuk dlm pemanggang je. Pas suap depa makan, selip time. Untuk anak2 la. Aku tetap tak boleh lelap. Tak boleh lena.

Terlalu penat agaknya. Macam nak pencen la kerja. Tapi aku suka kerja aku. Connecting people. Eh. Itu motto Nokia. Hihi.

Rasa masa dgn baby sgt kurang 2 hari ni. Huhu. Takpe dik. Minggu depan ummi cuti dah. Walau kena g keje tapi still boleh peluk adik lama2 lagi.

Jom nak try lelap. Maafkan aku atas salah silap.

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails