Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Rabu, 9 Mac 2011

My long waited childhood bestfriend!

Assalamualaikum....

Semalam aku jumpa kawan baik aku yang dah lama ku carik. Tapi jumpa kat FB je la. Lama betul aku cari dia. Tapi cari sendiri la. Idak ler aku hubungi TV3 ke nak buat jejak kasih pulak.

Meet Sahrul Alnaim Taspirin.

Amik ko nama penuh bubuh. Supaya kalau ada yang cari kau lepas ni Sahrul, senang jumpa. Bukan macam yang aku kena dulu ek...

Tak sangka. Umur dah 30 baru nak jumpa semula. Tengok wajah kau Sharul, maseh sama la.. Cute je. Kecik2 dulu kau montel. Sangat comel.

Tengok gambar bawah ni. Ada aku ada dia. Tapi anggap macam aku takde. Jangan cari aku. Burok gler wajahku. Miahaha!


Macam mana ek, nak cerita. Memang dia kawan baik aku masa sekolah rendah dulu. Sebab family saling mengenali. Arwah ayah dia kawan dengan arwah abah. Abang dia kawan dengan abang aku. Dan seingat aku, dialah budak lelaki yang aku pernah bawak balik umah. Terkenang2 nampak dia kayuh basikal, dan main2 sama aku kat halaman rumah.


Banyak juga yang aku dah lupa sebenarnya, tapi banyak juga yang aku ingat. Aku ingat hari Sahrul datang bagitau kami kat kelas 6 Anggerik, dia nak pindah balik kampung kat Johor. Aku ingat kami meraung satu kelas. Menangis secara berjemaah. Haha. Boleh gitu?

Dan aku telah melakukan sesuatu yang aku tak terduga waktu tu. Ibaratnya takkan jumpa dah dengan Sahrul lagi. Tapi memang lama pon terpisah. Apa aku buat???? Tak boleh publish sini. Kuikuikui... citer zaman anak2. Aku pun masih kanak2 lagi waktu tu. Yanng penting kami sayangggg sangat kat dia dan sangat sedih bila dengar dia nak pindah.

Nak tau nakalnya si Sahrul ni, kami ingat dia dah balik. Rupanya dia dok skodeng kat tingkap tengok kami ramai2 nangis teringat dia. Sabar jelah.

Dan semalam sembang2 dgn dia kat FB dia kata dia ingat aku suka Mickey Mouse. Sebab selalu pinjamkan dia majalah Mickey. Aku memanglah suka majalah Mickey tu Sebab kat situlah permulaan aku menulis, dulu hantar karya, keluar je setiap bulan.

Dan bila Sahrul ingatkan aku pasal Mickey tu, aku pun teringat jugak lagu yang dia tulis lirik dan cikgu Nor Azhar Bin Mat Hassan tolong gubah muziknya. Aku masih boleh nyanyi sampai sekarang.

Entri lagu tu nanti lah yer. Penat dah taip nih. Nak g sarapan dulu. Apa pun Sahrul, I wish u all the best. Semoga berjumpa pasangan yang diimpi2kan. Semoga sihat2 dan berbahagia selalu.

Friend Forever, ok?

Jumpa lagi nanti.
Wassalam.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails