Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Sabtu, 17 November 2012

Barang Sekolah Hunting

Assalamualaikum...

Hari ni mmg banyak menguruskan hal Fatin. First sekali ke Paya Jaras cari tailor tempah baju kurung uniform sekolah. Sama banyak utk baju sekolah kebangsaan dan sekolah agama.

Kenapa kena tempah baju? Sebab saiz yang kecil pun terlalu labuh untuk Fatin. Kesian, baju kurung dah macam jubah. Hihi.

Lepas tempah baju patah balik Damai amik spec aku. Lekang pula bingkai atasnya hari tu. Gilos tiga hari hantor repair tiga hari juga aku migrain. Kena 50 hinggit duit upah potong cermin ke bingkai baru. Kalau sebelum ni bingkai penuh, this time around aku tukar bingkai separuh.

Dan terus hantar spek lama untuk ganti cermin. Tak sanggup dah amik risiko tanggung derita kalau kecemasan macam 3 hari sudah. So cermin saja udah serat. Bayar doploh saja fulus dalam purse tadek. T_T

Lepas tu terus cari kasut sekolah utk minah tecik tu. Kena beli awal2. Since this is the fourth year buying school shoes, dah ada pengalaman la.

Depa ni jenis kecik. Kasut ikut saiz kaki depa ada. Tapi sgt limited. Kalau lambat memang akan sold out. So dalam berdikit2 dapat juga belikan untuk Fatin.


Rafiq hold dulu. Still boleh recycle kasut kakak. Hihi. Nasibla jadi adik kan. ;-)

Dah beli kasut, alang2 membeli aku pun cari la serba sedikit alat tulis, yang mana rasa perlu utk kegunaan dia nanti la.


So macam lega la. Banyak dah setel hal Fatin. Tunggu kedai buku buka untuk beli buku je nanti.

Untuk Rafiq pula aku masih berkira2 nak kekalkan di tadika yang sama atau tukar yg berdekatan. Cadangnya nak tukar dekat dgn tempat kerja. Tapi belum survey lagi tempat belajarnya macam mana.

Kalau tak ok mungkin akan kekal tempat lama la. Tapi besar kemungkinan akan tukar juga. Hmm. Ada la masalah yang tak boleh nak share kat sini. Lapang2 nanti aku citer ya.

Okes darlings. Nak sampai umah dah. Boleh sambil dalam kete aku apdet. Janji apdet kan?

Sampai jumpa lagi.

Mmmuuahhss. Syg sgt tau kat korang. Tengs for reading and kerana sudi singgah ke blogku ini..

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails