Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Rabu, 5 Disember 2012

Surau tercantik!

Assalamualaikum...

Eh... Teritalik pulak. Tak sangka boleh. Haha. Nampak sangat tak reti. :-P

Ok. Setelah diwar2kan kehebatannya oleh kengkawan di fesbuk, aku pun g jugaklah tengok Space U8, TTDI Jaya. Sbg pengundi DUN Batu Tiga Shah Alam, malu la kan kalau tak p tengok.

Kata depa surau memang tercantik. Aku p dgn high expectation la kan. Kebetulan hari ni ada dua tiga urusan di Shah Alam. Otw balik tu singgah la.

First impression aku adalah setelah masuk basement parking. Sangat sangat... Hishhh tatau nak cakap la. Sedih ada kesian pun ya juga. Oops. Jgnlah marah. Ini pendapat aku. Bukan aku berlagak. Tapi mungkin sesetengah org dah terlebih meng'up' tempat ni.

Bila aku masuk je, dengan byk space to let la. Kedai yg ada pun sgt sgttt... Haihhh. Tak gamak aku la. Tertanya2 dalam hati... Inikah yang dikatakan hebat sgt tu? Di manakah hebatnya?

So sampai2 bawak anak2 makan dulu. Dah mengadu lapar. Masuk food court pun sedih gak. But... Its not that bad la. Cantik layoutnya. Selesa. Tapi yg meniaganya tak ramai. Nampak macam tak ramai customer juga. Kesian aku memikirkan peniaga2 tu. Sampai bila la boleh bertahan.

Pas makan kami ke surau. Alhamdulillah. Memang cantik. Memang boleh dapat anugerah surau tercantik. Bersih. Selesa.

Aku suka sangat keadaan macam tu. Ada air di sekeliling. Aku suka sangat. Sejuk je rasanya. Tenang je perasaan sebaik melangkah kaki masuk ke dalam surau muslimah tu.

Lepas solat masa utk balik la. Since takde tempat yg sesuai nak window shopping pun. Turun eskelator, nampak tong sampah penuh pulak. Hadoi. Sah takde pekerja utk jaga kebersihan. Kalau ada pun mungkin ofis hour.

Sayang la. Promosi kemain lagi. Macam nama la SPACE U8! Kemain gahnya. Tapi... Kalau setakat tong sampah penuh pun takde org selenggara... Alangkah ruginya...

Takkan nak harapkan nama the first Eco Mall di Malaysia dan mengharap kipaa besar je?

Fikir2kann....

Sampai jumpa lagi.

Assalamualaikum.




Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails