Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Rabu, 12 Disember 2012

The Wedding Breaker

Assalamualaikum.

Hai kawan2. Apa khabar hari ni? Semoga sihat2 selalu ya.

Alhamdulillah hari ni terpanggil nak buat review novel TWB. Novel pertama aku buat review kot setelah berpuluh ke beratus yang aku baca. Hihi.


Ini adalah kerana, novel ini sangat mengingatkan kita kepadaNya. Tak banyak novel yang sebegini di masa  kini. Banyak yang lebih melalaikan dan membuat kita lupa siapa diri kita ni sewaktu membacanya.

Aku bukan cakap pasal korang. Aku cakap pasal diri aku. Suka berangan. Masuk dalam novel, berangan kita ni heroin. Kang tak pepasal kena hantam pulak. Hihi.

Dan kalau cara aku review ni salah atau tak layak dipanggil review, maafkanlah aku. Nanti aku belajar la pelan2 ya.

TWB ni pada aku sangat realistik. Ada juga unsur2 anganan tetapi tidak keterlaluan. Banyak pahala yang Evelyn Rose dapat jika ramai yang baca TWB ni tau.

Watak Adam atau TAK sangat bersahaja. Begitu juga dengan Ariana Rose. Tidak melebih2 dan keterlaluan dalam segalanya.

Tqvm, Eve. Memang lain dari yang lain.

Seeloknya Eve kekal buat novel begini, maksud aku yang mengekalkan peringatan kita sebagai hamba di dunia yang fana ini.

Kalau Eve ada nasihat yang tak boleh dinasihatkan pada kawan2 terus, elok masukkan sikit dalam novel.

Tapi, dalam aku yang baca tak baca banyak ni, aku rasa, ada juga sedikit sebanyak persamaan dengan beberapa cerita. Bukan aku nak kata Eve tiru atau sebaliknya, tapi itulah, kisah masyarakat kita ni tak berkisar pada benda lain, balik2 yang sama.

Walau macam mana pun memang Eve berjaya menjulang namanya dengan TWB. Memang terbaik pada aku tak tahulah orang lain.

Aku ni bukan pembeli dan pembaca novel yang tegar. Banyak juga buku yang ku pinjam saja. So memang kalah la pada pembaca dan pembeli tegar sekalian.

Risau review aku ni menyakitkan hati kawan2, tapi eloklah kita beringat siapa kita dalam membuat apa2 pun ya?

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails