Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Selasa, 27 April 2010

Fatin Belajar Membaca

Semalam, aku ajar Fatin membaca suku kata dan Peter&Jane. Tapi tak berkesan. Fatin tak mahu belajar dengan aku. Moncong aje mulutnya.
.
Ku suruh dia pbelajar dengan KRZ. Hamboih2! Bila aku p tengok aku pulak naik dengki. Haha... pasal mukanya cukup ceria siap bergelak ketawa bila belajar dengan KRZ..... Apa yang dia lupa waktu belajar dengan aku pun jadi ingat bila dengan KRZ.... haih.. aku salah pendekatan ker? Atau memang Fatin kena dengan ayah jer??? Hehe... Asalkan dia masih nak belajar kira ok la kan...
.
Dan aku memang puas hati la Tadika kat situ... tak kisah lah anak hanya menghafal sebab dia memang ingat apa yang dilatih tu....
.
Aku dulu tadika, tak banyak yang aku ingat selain banyak buat handicraft. Sebab aku belajar kat rumah. Mak aku garang sangat dedulu tau. Kalau malas, siap la.
.
Mujur aku ada abang2 dan kakak2 yang selalu bantu aku dan adik2 aku. Bila terkenangkan semula, tak tahu macam mana nak berterima kasih. Jasa mak dan abang kakak terlalu banyak.
.Ni gambar waktu aku kecik...
sebab 7 tahun menanti anak ke-5 iaitu aku,
aku jadi manja teramat dan paling disayangi....
.
Tak lupa juga arwah abah yang tengah sakit waktu tu, selalu jugak tolong aku buat spelling. Ha..jangan tak percaya.... Abah aku tu walau sakit tapi masih boleh jawab soalan aku. Selalunya beliau jadi translator la.
.
Satu perkataan yang aku ingat beliau terjemah ke Bahasa Inggeris ialah kampung - village. Eh-eh, melalut kisah aku pulak, tajukkan Fatin...sowiee eh???
.
Jumpa lagi nanti. Bye!


1 ulasan:

zan-xray berkata...

anak abah la katakan..
nak buat lagu mana kata orang utara.

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails