Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Jumaat, 31 Disember 2010

Lepak, makan, main boling, lepak lagi...

Salam semua.

Ini citer lama, aku baru ada kesempatan nak taip ceritanya. Dulik arr... janji ada citer... kan???

Hari Ahad yang lepas, ada kesempatan nak melepak lagi. Cadang dengan Ali Aizat nak g main boling. Tapi pegi Ole-Ole dan PAS semuanya penuh sebab ada tournament. Makanya reserved kat PAS untuk main malam.
Sebab dah penat berulang cari tempat main boling, aku ngan KRZ tekad hantar anak2 dok umah mak. Anak2 aku tu jenis nak berselesa2. Tak mau panas, kalau penat nak tido dengan selesa2. Anto umah mak memang depa selesa abis la.

Kena pulak mak tatang bagai minyak yang penuh. Haih, aku pulak yang naik jeles. Haha! Tapi biarlah, bukan selalu pun aku tinggal ngan mak. Kasi depa chance nak manja2 dengan TOK.....

Pas antor anak, kami g lepak Jaja Cafe kat 23. Ada meting ringkas AJK tertinggi KCT pasal projek makan2 sempena tahun baru dan lawatan ke Terengganu cuti Gong Xi Fa Chai nanti.
Kemudian, ada penulis novel yang bakal diterbitkan. InsyaAllah. Akak doakan kamu berjaya dik....
Bestnya kat Jaja Cafe tu ada Ayam Goreng Uncle Bob. Bolehlah buat kunyah2 walau hati tetap merasakan Crispy Chicken Shihlin Snack adalah yang terbaikkk!!!
Dalam tak sedap tu, pinggan tetap licing ye kawan2. Haha.... Siap kemudian ada repeat oder lagik... Eh, bukan saya yang oder, Acik yang oder lah...hehe....
Kemudian, sebelum perlawanan akhir pertama bola sepak Suzuki Cup bermula, kami memblahkan diri menuju ke PAS.
Kami tu aku, KRZ, Acik, Dai, Ali Aizat je. Acik tak mahu tengok bola kerana risau akan sakit jantung katanya.
Haruslah sakit jantung sebab siapa yang tengok bola boleh senyap je tak jerit2 kan??? Aku puns ama gak, sebab tu tak mau tengok....

Bila dah mula main, harus la happy, kan??? Dan aku sangat gembira melihat Ali Aizat dan KRZ berentap.

Prestasi aku??? Kehadiran aku ibarat melukut di tepi gantang je..uhuk uhuk...

Tengoklah score yang tak seberapa aku tuh... huhu....

Aku bukan pandai main pon.... lainlah Ali Aizat, dia bowler negeri.... tapi dulu la.... dulu-dulu pon, skill masih terbaik. Konsisten je cara balingannya.
KRZ pon, walau tak bowler negeri pon, pengalaman sudah banyak berbanding aku nih... insan tak tahan tekanan ketika bermain boling... haha...

Belum sempat nak habis game ketiga, Juan & Emy sampai. Kena layan Juan main lagi satu game. Tapi aku surrender la. Menyerah kalah. Sudah penat... lagipun, aku tak mahu jadi mangsa buli lagik.

Eh, gambar Juan dan Emy takde... takpe ganti gambar KRZ dgn Dai ni je.

Lepas penat, kami g lepak Ali Seven. Nama baru tu.... kami yang bagi pon.....
Lepak, gelak, kutuk, gelak, makan, gelak, macam2 aksi semua pon ada. Huh baru teringat aksi gaban Acik keluar malam tu kot. entah, dah lupa. Banyak sangat aksinya cek mek tu.

Bila mata sudah ngantuk apa lagi cha aliff but la.... balik umah mak, dodo! Lagi pun teringat juga kat Mek & Mat kat umah mak tu. Ntah apa kabarnya kan???

Sekian cerita kali ini. Sebelum terlupa, credits untuk KRZ dan Acik atas usaha2 murni merakam detik2 terbaik sepanjang kita bersama pada hari tersebut. Terima kasih banyak2. Lain kali amik lagi yer....

Jumpa lagi semua.
Wassalam.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails