Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Sabtu, 1 Januari 2011

Bujang kecik nak ke sekolah dah!

Assalamualaikum.

Pon terlambat nak cerita kat sini. Tahun ni, Rafiq akan mula ke tadika. Harap2 dia ok la. Aku risau sikit sebab Rafiq tak se eksaited Fatin dulu. Kadang2 bila aku tanya katanya tak nak g skolah. Haha!

Rafiq oh Rafiq!

Tapi bila aku g mendaftar kat tadika tu, teacher Maya suruh dia try baju, nampak ok sangat dia tu. Takde takot2 pon. Siap teacher kata mesti ok sebab Fatin dulu pun ok je. No problem at all. Walau aku tak boleh teman pada hari pertama tu.
Walau pun depa ni adik beradik, aku perasan ada perbezaan antara keduanya. Sama-sama aktif tapi Rafiq ni jenis suka buat kerja melibatkan pergerakan, hands on. Kurang minat menulis macam Fatin.

Fatin jenis tekun dan suka buat kerja rumah, terutama menulis. Kalau buat homework, dia akan buat sampai tertidur di meja. Boleh bila terjaga dari tidur tu, dia sambung buat kerja.

Yalah, anak2 nak menurun sapa lagi kan. Fatin macam aku, suka menulis. Rafiq macam KRZ suka buat kerja hands on. Minat dan kecenderungan dah mula nampak sikit2. Tapi masih terlalu awal nak tentukan semua tu, tunggulah dulu....

Lupa nak bagitau, luka khatan Rafiq dah baik. Cuma dia masih ada sikit trauma la tak mau bagi aku belek2 sangat. Lega segalanya berjalan lancar dan dia pun takde demam. Mana la tau trauma sampai demam kan???

Oklah kawan2. Sampai jumpa.

Wassalam.



Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails