Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Jumaat, 27 September 2013

Luahan bayi kepada ibunya

Ibu,
Memang benar,
Dikaulah malaikat pelindungku,
Di dunia ini.

Ibu,
Apabila aku dilahirkan,
Kita sama-sama tidak berdaya,
Aku terlalu kecil,
Dan kau terlalu lelah,
Kerana berhempas pulas berjuang,
Demi melahirkan aku dengan selamat.

Ibu,
Terima kasih daku ucapkan,
Di dalam kelelahanmu masih berbekas,
Dikau bingkas bangun,
Demi memastikan diriku tidak lapar atau dahaga,
Di dalam kesakitan kerana melahirkanku,
Dikau tetap tersenyum menyapa,
Dan menenangkanku dengan suara merdumu.

Ibu,
Terima kasih daku ucapkan,
Kerana memberi ruang keselesaanmu untukku.
Di katil tempatmu berehat dikau tempatkan aku,
Memastikan aku selesa dan sentiasa dekat denganmu.

Ibu,
Terima kasih daku ucapkan,
Kerana menguruskan segala keperluanku.
Kerjaku hanya menangis dan tidur. Tidur dan menangis.
Yang lain-lain semua dikau yang uruskan.
Makan pakaiku, berak kencingku, dan segalanya tentangku.

Ibu,
Terima kasih daku ucapkan,
Kerana dikau selalu berada di sampingku,
Walau urusanmu yang lain masih banyak dan tertangguh,
Aku tetap menjadi keutamaanmu yang nombor satu!

TERIMA KASIH IBU!

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails