Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Jumaat, 6 September 2013

Ayat yang pedih part 2

Tengok pada analytics hari ni, ada 2bkkli org view entry ayat yang pedih. So aku nak buat part 2 nak eksplen bab sekali hati terluka tu la. Bagi clearrr...

Jenis aku, aku suka buat tak tau. Macam ada seorang sahabat tu, memang aku buat tak tahu sampai aku tak sedar aku dibulinya.dah dekat 3 tahun baru aku sedar sikit2.

Paling jelas tahun ni la. Disaat aku memang tak larat sgt. Mengandung yg paling lembik. Mabuk sampai 9 bulan. Almaklum super lemah, jadi super sensitif. Super perasa.

So tahun ni memang aku terasa sgt dgn beliau. Baru aku sedar selama ini betapa aku jadi mangsanya. Betapa selama ini aku sering memaafkan dia. Aku terus berubah. Tak bercakap. Tak berbual. Melainkan yang perlu sahaja.

Sudah tentu dia perasan. Sekejap2 dia akan post status berkenaan sahabat di fb. Aku tetap je diamkan diri sampai sekarang. Memang hilang terus kemesraan yang dulu.

Tahu tak perasaan berulang kali dilayan macam bukan sesiapa?
Tahu tak perasaan berulangkali dilayan macam bukan insan yang disayang?
Tahu tak perasaan berulangkali tuduhan liar dilemparkan sesuka hati?
Tahu tak perasaan hati ditikam bertubi2, pulih kembali dan ditikam lagi?

Mati hati itu untuknya.

Dah tak boleh nak maafkan lagi. Bukan sekali atau dua kali. Berkali2. Sampai dah tak boleh nak lupakan lagi. Sampai dah tak boleh nak bercakap lagi. Sampai rasa macam dah tak boleh nak maafkan lagi. Sampai macam tu sekali.

Menangis aku masa taip ni. Tapi bukan masa ini saja. Sepanjang diperlakukan itu pun aku tak berhenti mengalirkan air mata. Berminggu minggu tak dapat melelapkan mata.

Bukan aku sengaja. Percayalah aku buka seorang pendendam. Tak. Aku suka maafkan salah silap org yang aku sayang. Tapi kalau dah layan aku sampai aku rasa TERHINA, bukan sekali... tapi BERKALI-KALI, maka aku akan diam. Diam sediamnya sampai siapa pun tak sangka aku akan diam macam tu.

Lebih baik macam tu. Lebih baik macam ni. Memang aku diam sangat. Hati masih syg tapi sayang lukanya tak boleh diubati lagi.

T_T

.
.
.
.
.
.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails