Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Selasa, 1 Disember 2009

Keganasan Orang Kalah Bergaduh!

Kan baru aku ada publish citer yang Fatin
selalu kalah kalau gaduh dengan Rafiq.
.
So, malam tadi aku tengah sibuk facebook-ing,
dok dengar Fatin marah2 Rafiq
-"Jangan dok bilik kakak!"...
.
Macam biasa aku agak Fatin marah Rafiq suka
tekan2 butang2 yang ada kat DVD player...
adakalanya akan switch off tv la...
memang wajar la kena marah
sebab Fatin memang suka tengok cerita dvd.
.
Tetiba ada bunyi benda jatuh
dan diikuti dengan Rafiq nangis....
.
terus aku ngan KRZ (yang tengah tengok tv)
pegi tengok....
Ghupanya rafiq tersembam
atas lantai ditolak Fatin dari katil... Terus tengok Rafiq dan aku tepuk kaki Fatin,
dia nangis...
Bila tengok mulut Rafiq berdarah,
KRZ tambah dengan rotan. Sambil pujuk Rafiq, aku cakap2 dengan Fatin,
kenapa buat adik? kesian adik sakit....
.
Pastu aku letak Rafiq atas table top
dan pujuk dia sambil nasihat...
Kan Ummi dah kata jangan usik barang kakak,
jangan kacau kakak....
Tapi Rafiq tetap mengadu sakit...
Kesiannnn....
.
Pecah dan bengkak mulut dia.
Aku ambil cebisan ais, balut dengan napkin
dan suruh Rafiq bubuh kat bibir.
Walau pun dia jilat2,
tapi dapatlah mengurangkan bengkak tu.... Itulah kisah seorang ibu beranak dua <---tetiba! Sekian terima kasih.


2 ulasan:

Acik Lana berkata...

keganasan umahtangga.hehehe.

akak kena tambah sorg lagi,baru apiki ada geng.hoho

rb berkata...

kata orang kalau 4 ke 5 baru tak gaduh, kalau 6 gaduh balik.

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails