Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Ahad, 10 Februari 2013

Bila cinta diduga...

Assalamualaikum.

Hihi. Apa kaitan tatau. Tapi nak menyatakan pendapat peribadi.

Hal Shila Amzah dengan Sharnaaz Ahmad. Ye. Aku tau aku ni bukan sesiapa la. Bukan alim ulama. Nak memandai pulak komen hal orang.

Sukahati aku la. Blog aku. Korang tak suka, buat apa korang menebeng lagi kat sini?

Kita ada agama. Agama kata ibu bapa yang wajib kita taat. Sebelum kita kawin untuk orang perempuan. Memang betul kena dengar cakap mereka. Biar pun kita tak suka. Kita terpaksa meninggalkan org yg kita cinta. Even anak lelaki pun kena ceraikan isterinya kalau mak ayah tak suka.

Ha. Sampai macam tu sekalilah tahap kita kena taat pada ibu bapa ni.

Tapi bukanlah semudah hari ni mak suruh ceraikan isteri kita, terus jatuhkan talak. Salah.

Islam agama yang mudah dan tidak menzalimi sesiapa. Apatah lagi menganiayai kaum wanita. Kita perlulah bijak menggunakan sumber atau peluang yang ada berdekatan untuk membantu. Contohnya gunakan org lain utk pujuk ibu bapa kita.

Dalam kes mereka ni, Shila wajib taat. Tapi pendapat aku keluarga terdekat perlu juga bantu pasangan muda ni. Mereka nak berkahwin. Bukan nak buat dosa.

Yg bapaknya punya alasan pula tak logik. Tumpukan pada karier. Apa karier tu boleh bawa anak kau ke syurga ke?

Lainlah bapak dia cakap berlapik. Sebenarnya tak sukakan Sharnaaz sebab dia tak menepati ciri calon suami yang digariskan oleh agama ke. Wallauaklam. Takyah berlapik sangat la pada aku. Terus terang je biar keadaan clear.

Lama dan dah banyak aku dengar pasal bapak dia ni. Tapi biarlah dia kan. Hidup dia. Keluarga dia. Pandai2 lah nak atur.

Okes. Jumpa lagi nanti.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails