Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Rabu, 6 Februari 2013

Setengah Jam

Assalamualaikum.

Apa khabar korang hari ni? Harap sihat2 selalu.

Aku macam biasa la. Fatigue. Gagahkan juga demi tugas. Selagi termampu.

Nak cerita pasal minah tecik Cik Fatin. Setiap hari akan mandi dulu di sekolah sebelum bersiap utk ke sekolah agama pula.

Sesi sekolah agama bermula dari jam 2.30 hingga 5.00 petang.

Fatin ni jenis tak tahan panas. So setiap hari dia akan mandi selama 20-25 minit dan ambil masa 5-10 minit untuk bersiap.

Basically setengah jam la dia nak bersiap. Kadang2 dia mandi sebelum makan dan ada masanya dia makan nasi sebelum mandi. Ikut mood dia la.

Peralatan mandian dan baju sekolah agama semua aku dah sediakan di bilik persalinan. Lepas mandi terus pakai je la.

So dalam tak larat aku gagahkan juga sampai dia g skolah agama. Mujur dia suka pegi awal sebab nak duduk depan. Jam dua dah sampai sekolah agama.

Ni nak cerita sikit la masa zaman aku sekolah dulu. Aku sangat serik. Sebab kepenatan. Balik sekolah kebangsaan sampai rumah dah 1.30. Rehat sekejap kena g sekolag agama pula. Sangat penat. Sebab jalan kaki adalah transport aku.

Sampai niat dalam hati. Esok aku ada anak tak nak bagi anak aku sekolah agama.

Tapi itu dulu.

Walau sekarang sangat kasihan tgk Fatin kepenatan... Aku rasa dia tidak seletih aku dahulu. Pergi dan pulangnya berjemput. Pergerakannya pula hanya di sekolah.

Sedang aku dulu berjalan kaki di bawah terik mentari. Dua kali pergi dua kali balik. Walau tak sampai dua kilometer...

Dan yang paling penting... Ilmu yg disampaikan di sekolah agama lebih mendalam dan sangat penting untuk kita semua.

Dah la ye. Dah penat. Thanks sudi baca.

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails