Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Isnin, 10 Jun 2013

Tak faham bahasa atau buat-buat tak faham?

Assalamualaikum.

Entri ala ala emosional sikit pasal perokok malam ni. Hihi.

Adik beradik atau keluarga terdekat pun aku tak boleh terima, apatah lagi orang lain kan? So faham faham sendiri la.

Rafiq yg kecil tu pun pandai nak mengikut bapak sedara dia tau. Kata kat aku "Ummi, Rafiq nak hisap rokok!". Bengang tahap gaban dah aku mendengarnya. Terus kujawab "Rafiq hisap rokok, tak boleh masuk rumah ummi!". Nampak macam dia faham. Tapi tak tau la selama mana nak bertahan. Dia bukan makin kecik. Pergaulan makin meluas. Kawan2 makin ramai.

Alkisah kat kedai makan pun satu. Bukan kat tempat awam memang kawasan larangan merokok ke?

Nak bagi mampus orang lain sama ke? Selamba je aku tala phone kat encik kat dalam gambar ni. Aku tau wife dia nampak. Peduli la. Dahlah duduk belakang aku je. Kat dalam pulak tu. Bongoks.

Takleh tak marah la. Geram. Kalau yg duduk berdepan senang sikit. Aku terus tutup mulut dan hidung dengan tangan. Biasanya depa terus berhenti merokok. Ini sampai aku terbatuk2 menahan busuknya asap zahanam tu.

Perokok nak baca blog aku ni ke? Tak kan? So bg yg tak merokok dan terbaca, silalah pesan. Nak merokok jauhilah orang awam. P bagi mampus family hangpa dulu na....

Sekian.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails