Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Ahad, 28 November 2010

Ikan jaket...

Hai....

Makan malam hari ni lain sikit sebab aku beli ikan jaket. Sekor je pun yang aku beli sebab sejarah ikan kat family kecik aku n i tak berapa baik.

Maksudnya kalau beli banyak selalu membazir. Jadi aku beli sekor dan masak. Sebelum makan, aku suap anak2 makan. Nasi, sup ayam, ayam, dan bebola ikan.

Kononnya nak bagi depa kenyang dan tak ganggu kami makan dah. Tetiba time kami makan, boleh Rafiq minta isi ikan.... Seb baik ada lagi, tapi dah tinggal sikit.
Dia siap tanya aku sambil tunjuk kat tulang2 ikan "Ni salah eh Mi?" Maksunya tak boleh makan la tulang2 tu. Aku iyakan. Kesian. Lain kali ummi beli 2 ekor yer... tak tau Rafiq suka ratah ikan..Tak tau Rafiq macam cat... Hihi...

Dan ini sayur kegemaran KRZ di waktu ini. Sawi Hong Kong. Hari ni aku tambah babby carrot. Perasa untuk aku la, KRZ mana makan carrot!

Jumpa lagi nanti kalau ada cerita lagi.

Wassalam.


Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails