Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Selasa, 9 April 2013

Turun lagi.. Erkkkk!

Assalamualaikum.

Alkisah balik lambat dari klinik tadi. Hb turun lagi. Tinggal 9.4 je. Makin banyak aku makan ubat, makin banyak aku makan makanan, makin kurang pulak ye. Berat je naik. Hihi.

Seriau dengan penurunan, dokter bertanyakan simptom2 seperti sesak nafas atau pitam. Sesak nafas tu memang ada. Pitam belum lagi. Sebab aku sgt concern pasal kesihatan diri sendiri. Baru rasa lain macam sikit aku dah amik tindakan mengelaknya.

Kali pertama rasa nak pitam 3 minggu lepas. Masa ziarah arwah pak long kat kubur. Padahal aku tengah duduk atas tikar dan berada di tempat teduh.

Semacam je rasa. Sesak nafas. Badan berpeluh2. Pelan2 aku bangun dan jalan menuju ke kereta. Start enjin buka ekon, buka tudung.... Fuhhhh... Legaaa...

Sesak nafas masih ada sampai sekarang. Bila aku bergerak banyak sangat. Minggu lepas ulang turun naik kelas ke bilik rawatan tengok Rafiq memanglah buat aku semput. Ubatnya rehat. Duduk. Jangan bergerak atau buat kerja. Mana boleh kan. Aku kan bekerja. Hihi. Kena juga kerja sikit. Walau sebenarnya aku prefer cuti je sekarang.

Dokter bagi ubat high dose kali ni. Sehari sebiji sebelum sarapan dan hentikan ubat lain katanya. Kita tengok next two weeks macam mana ya. Harap ada perubahan.

Panjangnya aku bebel kali ni. Ya udah. Nak selip jap. Sampai jumpa.

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails