Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Ahad, 20 Oktober 2013

Tak biasa la.

Biasakan jua.

Baru nak biasakan.

Dah rasa macam hape ntah.

Ni nak kena mula balik la.

Haih!

Hari ni nak cerita pasal kesalahan yang sama. Setelah ditegur, konon macam insaf. Tapi tetap berulang semula.

So? So so? Perlu diberi peluang?

Tak perlu kan?

Tapi kenapa masih lagi?

Entah.

Mungkin aku dah serik kot. Serik kenapa masih lagi?

Serik la. Kau mana tau. Sebelum ini bagaimana.

Entah2, kerana serik yang hidup sebelum ini, jadi hidup kini jadi tegal biasa.

Sampai macam itu sekali.

Bila fikirkan tentang harta2ku (harta bukan material ya-cuba nak bersimbolik di sini. Hihi.), aku sanggup. Sementara itu memang akan jadi saat yang paling menyiksakan la.

Sementara itu saja. Kalau sebulan mau rasanya seperti 2 bulan. Lamanya. Serik sangat.

Tak boleh hanya aku. Libang libu. Bagai mereka tahu cara hendak menggusarkan aku.

Fening. Mind blocked. Tak mampu nak fikir lagi.

Oh ya. Aku sakit. Sakit di mana tidak boleh beritahu. Hihi. Nak berahsia pula. Menyampah tak?

Rileks. Sakit boleh jadi macam2 sakit. Ada sakit yang sepanjang masa dirasai kesakitannya. Ada sakit yang bertempat. Bermusim pula. Udah macam cuaca.

Nah. Aku merapu lagi.

Maaf. Sekadar coretan sebelum terlena.

Sudah berapa hari tak tidur dengan sempurna.

Siang mengantuk malam tetap berjaga.
Ibarat nenek si bongkok tiga.

Tiba-tiba nenek si bongkok tiga pula.

Merapu lagi.

Mari kita. Labuhkan belakang. Rehatkan pinggang. Sebelum tidur boleh berniat hendak bangun tahajjud. Sekurang2nya jika terus lena hingga subuh, masih dapat pahal niat tadi tu.

Sampai jumpa lagi.

Maafkan aku.

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails