Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Jumaat, 18 Oktober 2013

Menangis kerana kalah.

Assalamualaikum.

Hihi. Tajuk ni khas untuk Cik Fatin yang sampai je rumah tadi terus nangis2 kat Firuz. Sambil berkata "Fatin minta maaf. Fatin salah sebab tak menang pertandingan mewarna. Tak dapat bagi hadiah kat Firuz."

Naik syahdu aku yang menengok ni tau. Hihi. Aku tanyalah siapa yang menang. Jawabnya "Qalisya. Fatin benci dia sebab dia menang. Dapat banyak hadiah." Kemudian terus sambung dengan nada penuh emosi, "Fatin siap warna, tapi tak cantik. Sebab tu Fatin tak menang!"

Well, pada aku bagus juga dia kalah. Sebab dia akan berusaha untuk pandai mewarna lepas ni. Selalunya kalau aku beri tunjuk ajar maka aku akan hadap muncung dia sampai setengah hari lah jawabnya.

Mengimbau kenangan aku masa darjah 5, aku juga pernah menangis kerana tidak memenangi pertandingan. Sungguh2 aku menangis bukan sedih tapi sakit hati. Beregu badminton. Lawan mengikut kelas. Kebetulan rakan kelas yang satu lagi sahaja yang ada. Jadi mereka semua memberi sokongan pada rakan mereka disamping cuba menjatuhkan semangat aku. Dan mereka berjaya!

Lemahnya aku dulu. Terus ku arahkannsepupu aku balik panggil abg Adi. Apa lagi abg Adi pun dtg disambut dengan jeritan kawan2 pompuan aku yang dah start miang masa tu. Kiut sgt kot abg Adi masa tu. Nanti lapang2 aku upload gambar abg Adi pula.

So abg Adi pun g la jumpa budak paling kuat menyaiko aku. Jangan kacau adik aku lagi bunyinya. Cam samseng beno. Hihi. Almaklum. Aku adik yg ditunggu 7 tahun. Agaknya Rafiq esok2 pun macam tu menjaga Firuz. Kan? Best oo ada abg ni.

Lepas minta maaf, kawan2 aku yang miang tu pula sibuk nak bersalam. Siap amik sapu tangan nak berlapik la konon. Hai la kawan. Aku tak lupa punya perangai kau dulu. Walau kau tak mau kawan aku lagi dah. Alhamdulillah.

Ya udah. Sebelum aku sedih lagi. Chow dulu. Tata.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails