Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Khamis, 22 Julai 2010

Sakit Gigi

Hai semua...

Bersiaran dari Klinik Gigi... ku usung laptop ni pasal ada kerja belum beres, tapi lain pulak jadinya. Terngapdet pulak... haha!

Aku sakit gigi....dah 4 hari tapi semalam paling kritikal. Pasal nyut nyut sampai kepala. Besar kecik besar kecik aku nampak budak. Cuba bertahan tapi tak boleh sebab rasa nak pitam sakit kepala.

Sebelum aku menyusahkan orang lain, aku kol KRZ suruh jemput aku.

Balik terus g klinik tapi di suruh rehat je kat umah, dan datang hari ini. Pasal hari ni untuk rakyat jelata yang takde appointment macam aku ni.

Kisah gigi aku meh aku cerita kat korang.

Geraham pertama dicabut kat Klang, waktu buat checkup nak masuk maktab.... disuntik bius sampai kebas pipi aku... terangkat kaki bila dicabut tu...sakittt!!!!!

Geraham kedua terkorban di Johor Bahru. Tensi sikit pasal kena bohong ngan dentist kat Larkin, lantas aku p Klinik Gigi berhampiran umah sewa waktu tu kat Taman Dahlia. Dari nak ketok aku RM250, aku bayar RM100 je. Sakitnya jangan cakap la, sekali lagi terangkat kaki....

Hari ini, geraham bongsu yang naik atas gusi bekas geraham pertama. Naik tak ikut aturan. Sesuka hati jer naik. Sakit tau tak! Ada marah kat gigi. Satgi Rita kata aku tak senonoh pulak.

Tapi bak kata KRZ, org zaman sekarang semua terlebih kalsium, tu yang pakat dok naik geraham bongsu. Dia saja je nak takutkan aku, sambil berkata sebenarnya geraham bongsu tak boleh dicabut sebaliknya dibelah jer dan dibiar tumbuh dengan sempurna.

Tapi pada aku baik cabut jer dari aku terseksa menderita sakit gigi.... Tak tahan doh.... Banyak2 sakit, yang biasa2 la maksud aku, sakit gigi paling annoying. Sebab merebak ke telinga dan kepala turut berdenyut!!!!

Ada kemungkinan aku sekali lagi akan terangkat kaki hari ni. Sebab dulu waktu last datang, setahun lepas beranakkan Rafiq, dokter kata tak boleh cabut lagi, baru nak naik. Dah dekat dua tahun baru nak cabut... ngeri woooiiii.... sakit!!!!
Dah 8.30a.m tapi baru satu nombor dipanggil..... Tabah je la menunggu.....

Bye!
p/s Moral of the story:- Sila lawat klinik gigi 2 kali setahun, terima kasih.

2 ulasan:

Acik Lana berkata...

haha..gambo last tak hagak2! pastu leh cakap pulak LAWAT LAH KLINIK GIGI 2 TAHUN SEKALI.

sape nak pegi???hahaha

zan-xray berkata...

Dasyat jugak ek penangan sakit gigi tengok budak besar kecik besar kecik je.. keh keh.
azab azab..

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails