Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Rabu, 12 Mei 2010

Teacher-made Teaching Aid (Day 6 & 7)

Mula-mula aku cam malas jer nak update hari ke 6. Tapi sebab ada aje gambarnya boelh la aku cerita sikit...
dimulakan dengan gambar aku da, muka penuh kebosanan...
.
Kemudian kami di ajar menggunakan tangram Cina 7 keping potongan yang berasal dari sebuah segiempat,
dicuba untuk membentuk bentuk2 lain...
.
Dan ini antara homework yang diberi...
.
Membuat bentuk kuda... zirafah.... bot kucing... Best kan????
.
Kemudian pada hari ke 7, kami pass up semuanya...
Pelajaran hari ketujuh agak menarik, jadi aku kurang mengantuk..
.
Yang pertama ialah menebak tahun lahir...
Ko pikir satu nombor, dan aku akan tanya ada tak nombor tu
dalam kad pertama sampai kad ketujuh...
Lastnya aku akan sebut nombor korang tu dan ternyata benar....
Kachang jer... nanti aku ajar korang...
Kemudian ada main lompat katak...pon agak mencabar....
Kemudian main kad pecahan...semuanya memerlukan pemikiran
sebab itulah aku selalu penat sekarang...
.
Last sekali kami belajar Number Line of Integer...
Ada ABM kecik, sampai la yang kena letak kat lantai... Ohoooo...itulah semua sebelum lunch sebab lepas lunch kami ke computer lab...
Jumpa lagi nanti... Bubye!

3 ulasan:

Dijah berkata...

tangram memang best.. wat masa maths week lepas.. tp tahun 3, baru pengenalan..

Aida Omer berkata...

Aku rasa cikgu math memang patut pegi la, aku ni orang bahasa, mana nak masuk ini semua???

Dijah berkata...

pe salahnye cikgu BI yg g pun.. Klu cikgu maths yg g, kot2 aku lak yg kena g.. tak nak la aku.. Aku tak setabah ko.. hehe..

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails