Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Jumaat, 7 Mei 2010

Jom ke Malioboro Part 1

Ya, kami ke Malioboro, satu kawasan lebih kepada satu jalan yang besar dan tempat jualan segala macam. Lebih kurang Petaling Street la. Semua murah2 kalau tukar RM la. Kalau sebut duit rupiah, takut aku... beratus ribu...hehe.... .
.
Sepanjang perjalanan memang aku rasa selamat, tiada yang berdesup, walau jalan kecik dan kenderaan banyak, lancar saja perjalanan trafik. Sekali pun aku tak nampak penunggang melanggar lampu isyarat merah. Supan... je...kita di Malaysia bagaimana??? Pikir sendiri!!!
.
Tidaklah jauh sangat tapi amik masa dalam 20 menet juga nak sampai kawasan tu... punyalah ramai orang....
.
Macam-macam yang aku jumpa antaranya Upin&Ipin yang terlebih glamer kat sini. Even their characters has been printed on the batik shirt.
.
Ni yang best ni....
Ada juga KFC si JAGO AYAM... Haha! So punny.
Ketawa dalam hati jer, aku ketawa banyak2 mau kena sipak dengan mat and minah Indon....
.
Jalan lagi dan masuk kedai yang kononnya banyak potongan, aku semangat nak cari tracksuit yang di panggil training kat sini.... tapi aku jumpa ni...
promosi potongan jualan t-shirt oblong....
terus aku teringat kat Acik yang first time makan oblong...hahaha...ketawa lagi dalam hati.....
.
Jalan lagi cari tali pinggang sebab seluar yang KRZ belikan di Mesia longgar. Sekali cari jumpaharganya Rm2.70 saja....
.
Haha...Pengsan sebab murah!!!
Nasib baik bukan jenis suka membeli....hehe...
.
Kemudian masuk ke Malioboro Mall... tapi sebelum tu sempat bergambar dengan beca berkuda...hehe... first time ever aku pegang en. kuda ni.Kind of nervous cos I'm worried the horse will jump and maybe kick me...haha...but trust me, nothing happened.
.
In the mall, a lot of cheap clothes. For example in Malaysia, the prize is Rm60-RM80, but there only Rm35. Quite cheap but tak beli pon.
.
Hehe...Yeah! Itulah aku.....Window shopping only... hehe...
Yang menarik minat aku adalah brand baju ni... Bukan Simply Siti yer... Simplicity... hehe...
.
And as we walk around I saw a bus stop, quite unique with the ticket machine and an officer in there.. Tapi ruangan menunggu agak terhad. Ok, sampai sini dulu Part I. Part II is already on its way. Tunggu...

2 ulasan:

zan xray berkata...

Giler best tempat ni.

Aida Omer berkata...

Haha...kamu suka ya?? :)

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails