Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Ahad, 16 Mei 2010

Borobudur


Sebenarnya, kaedahnya sambil menyelam sambil minum air. Ini kira kelas kami tau sebab bertajuk 'Outdoor Mathematics'.
.
Kami diberi tugasan sehari sebelum dan masa lawatan ni kamu perlu mencari jawapannya. Susah jugak nak mencari tau..maklumlah tempat tu baru kali pertama kami kunjungi. Jadi masih terkapai2 ditambah dengan terlalu ramai pengunjung dan cuaca yang panas.
.
Kami sampai di kawasan tu lebih kurang jam 9.20 pagi setelah satu jam perjalanan. OOiii mak kau terkejut bila turun dari bas kami kena serbu dengan peniaga2, suruh beli topi katanya kat atas tu nanti panas. Sebab baru kena pesan dengan Dr. Ida, kami idaklah membeli lagipun sibuk unload makanan dan barang-barang lain.
.
Ni otw nak ke pintu masuk nampak banyak mainan.... murah2....Kemudian berhimpun la kami kat depan pintu masuk sementara menunggu tiket. Sempat juga menikmati snek pagi sambil posing sana-sini.
.
Dan aku sempat juga amik gambar budak high school...Kemudian aku terasa perit kena panas dan mula berkira2 nak beli topi. Apa lagi ajak Ms Mariny ajak beli sama2. Dan satu topi berharga Rm10.
.
Tak tau mahal ke murah, tapi rasa cam murah je kot. Akukan bukan jenis suka shopping, jadi aku taklah berapa tau regenya... Ni pose dengan Mariny sambil pakai topi masing2........
Bila masuk kena tunggu lagi. Barang2 yang kami bawa untuk sukat macam2 tu tak lepas inspection lagi.Nilah kumpulan aku. Dah banyak kali publish daa.... Tunggu punya tunggu memang barang2 tu tak diizinkan bawa masuk. Agak ketat jugak sebab bila sekali lagi kami diperiksa sebelum menuju ke candi tersebut. Kemudian memulakan perjalanan...nampak dari jauh jer kan? Hmmm...satu perkara nak bagitau punyalah ramai orang, sampai rasa rimas nak berjalan-jalan pon. Hahaha...Ni dekat papan tanda nama candi... kemudian jalan lagi...dan akhirnya tiba. Setibanya aku kat situ, Dr. Ida Karnasih dengan penuh semangat memberitahu dia nak bantu aku posing pelbagai kat situ..aku pon apa lagi, pucuk dicita, ulam mendatang! Dah la selama ni gambar aku memang kurang kan. Dia pandai jer mengatur posisi aku suruh aku lentok ker apa2 kat stupa, ada yang disuruh buat gaya terbang, ada yang disuruh tak pandang... macam2 la...Sampai aku terpisah dari grup dan depa naik risau mencarik aku.... Kemudian, bila dah jumpa depa pun layan posing bagai jugak, sabor jelah... Kemudian Dr. Ida dapat model baru jadi aku boleh lah nak pose cara dan tempat pilihan aku. Yang loncat ni setelah tu lah baru dapat buat.... Tapi sekejap saja, bila dia jumpa aku balik, dia suruh posing lagi. Haha. Ni gambar sebelum turun...Akhirnya grup aku yang last sekali sampai kat bas memandangkan hari dah gelap. Sib baik bila hujan turun kami dah pon sampai bawah.
.
Sekali lagi kami diserbu oleh peniaga2, dan sebab hujan, terpaksa simpan kamera dalam beg jelah. Murah-murah wei baju-bajan kat sini. Sib baik aku bukan kaki soping, kalau tidak abis la duit KRZ. Haha!
.
Hmmm tengoklah muka kami masing2 yang dah kepenatan & kehitaman kerana berjemur tadi... sib baik pemandangan kiri kanan sangat indah, jadi sejuk la sikit hati, kan?
.
Kemudian, kebetulan lalu kedai batik, sempat jugak kami singgah.
.
Sambil mata mengintai2 kain pasang batik. Lawa2 belaka dari semurah RM28 (kain biasa) sehinggalah ke RM300 (kain batik sutera).... Sebelum naik bas, sempat juga aku posing dengan Ms. Puji.Dia ni super peramah. Aku selesa bersama beliau kerana tak terasa seperti orang asing. Dekaaat di hati gitu.
.
Ok, masa untuk aku rehat dan dodo.
Jumpa lagi nanti kalau ada cerita lagi.
.
Wassalam & Babaiiiiii!!!!!
.

1 ulasan:

Jati Wijaya berkata...

Assalamualaikum wr wb.

Sebelumnya saya mohon maaf jika Tuan/ Puan/ Abang/ Akak kurang berkenan. Salam perkenalan nama saya Jati dari syarikat pelancongan Ganesha Jogja Tour & Travel. Kami adalah perusahaan pelanjongan khususnya dalam pakej pelancongan Jogja. Bilamana tuan/puan, abang/akak hendak melancong kat Jogja sila bole kol / whatsapp saya. Insya Allah saya bagi quotation menarik dengan harga yang berpatutan.

Kami bagi harga yang berpatutan dengan pelayanan maksimal kerana semua kami handle langsung dari Jogja. Jika tuan/puan, abang/akak hendak melawat ke Jogja jangan sungkan whatsapp saya +628985101301 atau kol +62 85104919010, bole juga email ganeshabantul@yahoo.com. Tanya2 dulu tidak mengapa.. 

Selain pakej pelancongan Jogja kami juga melayani paket pelancongan luar kota seperti Solo, Dieng, Bali, Lombok, Bromo, Karimunjawa, Bandung dan lain-lain.
Ada juga sewa kereta (avanza, xenia, innova, etc) / van (elf, travello, dyna, hiace 11-17 seats) / bus (29-50) seats dengan harga yang berpatutan. Harga bole kami sesuaikan dengan bajet Tuan/ Puan/ Abang/ Akak sekalian.

Berikut contoh pakej pelancongan dari kami:

Jogja 4D3N Tour (FULL BOARD / ALL IN)

Day 1
Kami jemput Tuan/ Puan/ Abang/ Akak di airport. Selepas itu kita nak pergi ke local resto untuk makan tegah hari. Lalu menuju ke hotel guna check in. Selepas istirahat sekejap di hotel kita menuju Kasongan iaitu tempat kerajinan gerabah yang ada di Bantul, selepas itu menuju Pantai Parangtritis, disini kita bole naik delman (kereta kuda dengan dua roda), atau naik ATV atau bole duduk2 sahaja di pinggir pantai. Selepas dari pantai Parangtritis kita menuju Manding, iaitu pusat kerajinan kulit semacam dompet, kasut, jaket dan lain sebagainya. Selepas shopping di manding kita menuju local resto untuk makan malam, lalu menuju hotel untuk istirahat perseiapan tour esok hari.

Day 2
Pagi hari sekitar pukul 07.00 kita menuju Borobudur Temple iaitu candi Budha yang dulu pernah menjadi satu dari keajaiban dunia, selepas itu kita menuju gunung merapi menikmati sisa erupsi merapi guna jeep adventure. Selepas itu kita makan tengah hari lalu melanjutkan menuju masjid tertua di Jogja yang masih meninggalkan bangunan Hindu kerana pada masa itu merupakan peralihan dari kebudayaan Hindu ke Islam. Selepas dari masjid Kotagede kita menuju ke pusat kerajinan Silver dan chocolate di Kotagede, lalu menuju local resto untuk makan malam. Kembali ke hotel untuk istirahat.

Day 3
Menuju Kraton, iaitu bangunan peninggalan dari Raja Hamengkubuwono dan juga sebagai salah satu icon Jogja. Lalu menuju tamansari watercastle, tempat pemandian gundik raja, bilaman sempat bole tengok masjid bawah tanah. Selepas dari Tamansari Watercastle kita nak menuju local resto guna makan tengah hari. Setelah itu kita menuju Goa pindul iaitu menyusuri sungai bawah goa menggunakan ban. Selepas itu kita menuju indrayanti / drini / baron beach (optional), lalu menuju bukit bintang untuk menikmati keindahan kota Jogja dari atas. Kembali menuju hotel.
Day 4
Drop airport

Harga bermula dari: RM 482

All package types include:
• Private Car AC (Toyota Avanza / Grand Livina for 2-6 pax, isuzu elf 11 seats for 7-11 pax, isuzu elf 16/17 seats for 12-16 pax, medium bus 31-33 seats for 17-33 pax, bigbus 44-54 seats for more than 33 pax)
• Hotels 3 nights *2/*3/*4 (optional)
• Driver
• Driver Meals
• Parking fees
• Tour guide (by request)
• Entrance ticket’s stated in itinerary
• Dinner and lunch based itinerary
• Documentation (by request)

Exclude:
• Airport taxes
• Personal expences (laundry, pulsa, shopping dll)
• Additional menu for dinner / lunch (if included)
• Driver, driver’s assistant, guide tips (optional)

Note:
Harga dapat berubah sewaktu-waktu
Harga tidak berlaku bagi high season

Banyak lagi pakej yang lain seperti Jogja + Solo, Jogja + Dieng, Jogja + Semarang dan lain2. Sila jangan sungkan kol saya di +6285104919010, atau
whatsapp +628985101301 (FREE).
Email: ganeshabantul@yahoo.com
FB: jati182@yahoo.co.id (Jati Wijaya)
Atas perhatiannya kami ucapkan banyak2 terimakasih.

Wassalamualaikum Wr Wb

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails