Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Sabtu, 22 Mei 2010

Trip 2 - SD Muhammadiyah

Hmmm... perancangan akan berada lebih kurang sejam saja di SD Muhammadiyah ni, tapi bila semua orang syiok nak bercakap, dan Tuan Rumah tersangat peramah nak menjamu makan minum, maka melanjut sampai 3 jam saja. Sabar jelah. Biar aku cerita, ada banyak sekolah rendah dan menengah di sekitar Prambanan ini, tapi semuanya Muhammadiyah. Maksudnya khas untuk murid yang beragama Islam. Kelas sikit, setiap tahun satu kelas dan sebab baru 5 tahun, jadi tahun 6 kena tunggu tahun depan. Aku suka jer depa letak hasil karya murid di dinding luar kelas, kind of appreciation la. Tapi kena selalu update, barulah betul kaedahnya. Budak2 ni malu2 belaka, tapi ibu2 sama bapak2 mereka sibuk bagitau aku CIKGU dari MALAYSIA. Depa over excited, kata aku cikgu upin&ipin. Layan je lah. Owh, nak tau apa kami buat lama2, mula2 ada ucapan sikit2. Dan rancangnya dua orang dari kami jer nak bercakap, tup-tup hampir srmua pulak yang bercakapnya. Matik ar lama, pastuh ngan otai (mantan) guru pon cakap...<---tapi dia ni aku suka dengar.... Sambil2 makan dijamu dengan cendol dan kuih2 tempatan. Aku rasa sikiiit...sebab terasa diri diperhatikan, kang kalau aku tak makan, apa pulak kata tuan umah. Kawan2 dok bagi aku buah, kata depa bukan karbo, pon aku amik tapi bagi kawan yang ada bag simpan...hehehe... buah memang takde karbo, tapi ada gula. Lepas acara makan, kami pun beransur la sebab nak ke Prambanan Temple pulak. Sebelum tu apa lagi, posing time!!! Sampai jumpa lagi nanti, kalau aku rajin. Doakan jelah.

Tiada ulasan:

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails