Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Rabu, 19 Mei 2010

Masih ada yang sayang...

Entri ni penerangan kenapa status aku kat FB semalam sebagai "Aku terharu.... Owh!~~~".
.
Alkisah aku pergi berkursus di Indonesia dalam keadaan tergesa2. Aku dapat suratnya hari Khamis tanpa pengesahan guru besar dan hari Jumaat aku terus cuti pasal kena g wat pasport.
.
Aku bukan memandai sendiri, walau sebenarnya aku memang nak datang sini pon. Ada juga rakan yang dah agak otai menasihatkan supaya pegi je.
.
Maka aku pun pasrahlah untuk pegi jugak. Tuhan je tahu macam mana aku punya berbelah bagi. Teringat kat anak2 sangat, camana la Patin nanti nak g skul... dan macam2 lagi.
.
Memula aku call tanya KRZ katanya nanti bincang kat umah. Dan bila kat umah katanya, kalau Da nak pegi, pegila...
.
Oiii jauh pulak menyimpang dari cerita asal...ok aku patah balik.... sebab pegi tergesa2, maka aku tak dapat sebarang pengesahan.
.
Maka ada dengar bunyi dari kawan2 yang tak sepertinya macam2 cerita yang tak sedap seperti "Pegi secara haram la", "Potong gaji la..." So aku macam down la sikit kan.
.
Dah la aku dah kat sini, napa pulak ada jer bunyi2 lalat gitu. So, aku pun hantarlah surat mengadu nasib pada pegawai berkenaan.
.
Dan ada juga aku minta tolong seorang rakan budiman di sekolah. Akhirnya semalam, aku terima satu email yang disertakan dengan 10 helai lampiran yang aku rasa cukup untuk back up segal-galanya tentang pemergian aku.
.
Aku bersyukur, dalam aku sering mengeluh mengapa kita sesama bangsa, sesama agama masih perlu menikam dari belakang, terubat hati aku dengan satu kebaikan. Alhamdulillah....

2 ulasan:

Acik Lana berkata...

erkkk..cam serius je kak..biasala..orang mana leh tgk org lebih skit kak..lalat mmg byk dalam dunia nie.

gi beli pemukul lalat gi

Dijah berkata...

kenapa aku yang kat sekolah ni tak tau cite ni.. asik ketinggalan pulak sejak beranak dua ni..
urat da putus byk kot..haha..

biar je lah fidah..
bukan ko pergi suke2 pun (tp sambil menyelam minum air gak kan, hehe)..

eh.. sape yg suke cerita2 tu ek??

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails