Keluarga Tersayang

Keluarga Tersayang

KESAYANGANS

IKLAN

Isnin, 17 Mei 2010

Tak mau g skul!

Pagi2 tadi jam 6 aku sms KRZ. Jam 6 di Jogjakarta sama dengan jam 7.10pagi di Malaysia. Tanya khabar dan gmana perkembangan anak2. Kata KRZ, Fatin tak mahu ke sekolah.
.
Fatin kata dia demam. Aku pun tanya KRZ betul ke dia demam? KRZ kata memang agak panas badannya. Pastu bila siap menguruskan anak2, KRZ called. Kata KRZ, Patin sebenarnya teringat kat aku...sedey ooo dengar cam tuh....
.
Nak suruh bangun mandi pun liat.
.
Biasanya dengan aku, bangunkan dia, dan aku dukung Fatin ke bilik air. Aku dudukkan atas bangku kecik yang dalam bilik air tu. Aku berus gigi aku kemudian sengaja bagi berus gigi Rafiq kat dia.
.
Dan dia ada kata "Momi salah! Ni Apik punya!" Sambil ketawa dan minta berus gigi pinknya. Nak mandi, jiruskan kaki dulu, takut terkejut kena air sejuk. Mandikan, saja buat2 lawak waktu mandi.
.
Sudah mandi lap dan balut badan dia ngan towel, dukung lagi sambil kata "Ala, baby girl!!!!". Layan macam baby. Bedakkan, pakaikan baju dan sambil aku ikat rambut dia, KRZ akan bawakan sarapan.
.
Aku percaya KRZ pun lakukan yang sama kerana berulang kali aku pesan tapi mana nak sama dengan sentuhan seorang ibu. Sabarlah Fatin, minggu depan momi balik, ok.
.
Hari ni kami buat keje kat lab. Jadi kena tunggu sampai kol 4 petang nanti baru aku leh online. Jumpa lagi nanti kengkawan! Bubye!


3 ulasan:

Dijah berkata...

aku pulak yg teremosi baca post ko ni..
sedey gak..

Aida Omer berkata...

Hehe..sowi ar... aku laagi sedey..huhu...

Aida Omer berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Blog Pertama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails